Αξιότιμε αναγνώστη,
Τον τελευταίο καιρό διανέμεται έξω από Εκκλησίες ένα φυλλάδιο άκρως ψευδούς και συκοφαντικού περιεχομένου, στο οποίο αν και ανυπόγραφο, αισθανθήκαμε την ανάγκη να απαντήσουμε προς αποκατάσταση της τάξης και της αλήθειας.
Ο κρυφός πόλεμος εναντίον των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών δεν είναι σημερινή υπόθεση. Τα τελευταία όμως χρόνια εντείνεται εκ μέρους της κρατούσης ελλαδικής Εκκλησίας για ένα και μόνο σκοπό. Να δημιουργήσουν αρνητικές εντυπώσεις στους πιστούς, ώστε στην επερχόμενη ένωση με τους παπικούς, να τους εγκλωβίσουν, ώστε να μην στραφούν προς τους Γ.Ο.Χ. Γι’ αυτό ευκαίρως και ακαίρως βάλουν εναντίον μας, ενώ συναγελάζονται με παπικούς, προτεστάντες, μουσουλμάνους και πάσης φύσεως αιρετικούς.
Τελευταίως σ’ αυτή την πολεμική τακτική έχουν εντάξει την διανομή ανυπόγραφων φυλλαδίων, προσπαθώντας να πείσουν μέσω φιλτραρισμένων κειμένων, ότι σχισματικοί και αιρετικοί είναι οι Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αποκρύπτοντας ότι οι ίδιοι αγκαλιάζουν τους αιρετικούς.
Στερούμενοι το θάρρος του λόγου τους, προφανώς ύπουλα, χρησιμοποιούν ψευδή επιχειρήματα και για να τα τεκμηριώσουν επικαλούνται ελλιπή αποσπάσματα λόγων των Αγίων Πατέρων. Πέρα από εμάς κάθε τέτοια τακτική. Με νηφαλιότητα θα απαντήσουμε, αλλά και ενυπόγραφα, απορρίπτοντας τους αίολους ισχυρισμούς τους ένα προς ένα.
1. Μέσω του φυλλαδίου προσπαθούν να πείσουν τον αναγνώστη, ότι οι Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δημιούργησαν - όπως λένε- μία δική τους Εκκλησία.
Απάντηση: Οι Γ.Ο.Χ. δεν δημιούργησαν καμιά δική τους Εκκλησία. Νέα Εκκλησία δημιούργησαν οι ίδιοι αποσχιζόμενοι και τροποποιώντας τις αρχικές θέσεις της μίας Αγίας Καθολικής Εκκλησίας, η οποία δεν αναγνώριζε καμιά άλλη αιρετική παραεκκλησία ότι έχει μυστήρια ή ότι έχει την Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Αλλοιώνοντας την πάγια θέση της Εκκλησίας και αναγνωρίζοντας τα μυστήρια των παπικών, ποιος σχίζεται από την ορθόδοξη Εκκλησία; Οι του νέου ημερολογίου που τα αναγνωρίζουν ή οι Γ.Ο.Χ. που συνεχίζουν την στάση των Αγίων Πατέρων και δεν αναγνωρίζουν τα μυστήρια των αιρετικών;
Απάντηση: Οι Γ.Ο.Χ. δεν δημιούργησαν καμιά δική τους Εκκλησία. Νέα Εκκλησία δημιούργησαν οι ίδιοι αποσχιζόμενοι και τροποποιώντας τις αρχικές θέσεις της μίας Αγίας Καθολικής Εκκλησίας, η οποία δεν αναγνώριζε καμιά άλλη αιρετική παραεκκλησία ότι έχει μυστήρια ή ότι έχει την Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Αλλοιώνοντας την πάγια θέση της Εκκλησίας και αναγνωρίζοντας τα μυστήρια των παπικών, ποιος σχίζεται από την ορθόδοξη Εκκλησία; Οι του νέου ημερολογίου που τα αναγνωρίζουν ή οι Γ.Ο.Χ. που συνεχίζουν την στάση των Αγίων Πατέρων και δεν αναγνωρίζουν τα μυστήρια των αιρετικών;
2. Ισχυρίζονται ότι το Ιουλιανό ημερολόγιο είναι ατελές και ότι έπρεπε να διορθωθεί. Ισχυρίζονται ότι οι Γ.Ο.Χ. ως «κολλημένα μυαλά» δεν κατανόησαν αυτή την ανάγκη και διατηρούν ένα λάθος.
Απάντηση: Ψεύδονται και ψεύδονται ασυστόλως. Δεν άλλαξαν το ημερολόγιο για να διορθωθεί το ημερολογιακό κενό που δημιουργήθηκε. Το άλλαξαν -όπως και οι ίδιοι ομολογούν- για να έρθουν πιο κοντά στους παπικούς. Στην εγκύκλιο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως το 1920, προτείνουν11 μέτρα για να πλησιάσει η ορθόδοξη Εκκλησία τους παπικούς. Ένα απ’ αυτά είναι η αλλαγή του ημερολογίου. Τα υπόλοιπα αφορούν αναγνώριση μυστηρίων των παπικών. Γι’ αυτό και είναι δυνατή η σύναψη μεικτών γάμων. Αμοιβαίο σεβασμό των διαφορών. (Δηλαδή, για να γίνει κατανοητό το ανωτέρω, έπρεπε πχ οι Πατέρες της Εκκλησίας να μην συγκαλέσουν την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο για να καταδικάσουν τον Άρειο, αλλά να του πουν σεβόμαστε την αίρεσή σου και διατήρησέ την όπως πιστεύεις). Επίσης η εγκύκλιος προβλέπει φιλικότερες σχέσεις, όπως επικοινωνία των θεολογικών σχολών. Δηλαδή, οι αιρετικές ψευδοθεολογικές τους σχολές να δηλητηριάσουν τις ορθόδοξες. Δημιουργία συνεδρίων (βλέπε Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών), ανταλλαγή αντιπροσώπων, συγγραμμάτων κλπ. Οι Γ.Ο.Χ. αρνήθηκαν όλες αυτές τις θέσεις και όχι (όπως ισχυρίζονται) το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Αν πιστεύουν ότι η διαφορά μας είναι οι 13 μέρες, τους χαρίζουμε και άλλες 13. Αλλά, πρωτίστως να ομολογήσουν ότι παπικοί, προτεστάντες και άλλοι παρόμοιοι είναι αιρετικοί και ως αιρετικούς θα τους αντιμετωπίζουμε και όχι «χαϊδεύοντάς» τους, σεβόμενοι τις διαφορές.
Απάντηση: Ψεύδονται και ψεύδονται ασυστόλως. Δεν άλλαξαν το ημερολόγιο για να διορθωθεί το ημερολογιακό κενό που δημιουργήθηκε. Το άλλαξαν -όπως και οι ίδιοι ομολογούν- για να έρθουν πιο κοντά στους παπικούς. Στην εγκύκλιο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως το 1920, προτείνουν
3. Εντός του κειμένου τους στο φυλλάδιο ομολογούν ότι το νέο Γρηγοριανό ημερολόγιο έχει καταδικαστεί από 3 Συνόδους στην Κωνσταντινούπολη το 1583, 1587, 1593, αλλά δεν εμβαθύνουν καθόλου στο ζήτημα αυτό. Το ξεπερνούν σαν παρωνυχίδα. Πως κάτι που είναι καταδικασμένο από Σύνοδο, εσύ το αποδέχεσαι; Σ’ αυτό το ερώτημα απάντηση δεν δίνει το φυλλάδιο.
4. Υποστηρίζουν ότι η προσθήκη των 13 ημερών δεν είναι θέμα δογματικό και Κανονικό. Δηλαδή, δεν είχε καμιά σχέση με την ουσία της ορθόδοξης πίστης.
Απάντηση: Και πάλι ψευδόμενοι προσπαθούν να θολώσουν τα νερά, επικεντρώνοντας την προσοχή των πιστών στο ημερολόγιο και όχι στην αποδοχή των αιρετικών θέσεων του παπισμού. Πχ οι Γ.Ο.Χ. δεν έχουν επικοινωνία με άλλες Εκκλησίες, οι οποίες διατηρούν μεν το παλαιό Ιουλιανό ημερολόγιο κατά «τύποις», είναι δε οικουμενιστές και αποδέχονται τους αιρετικούς παπικούς. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγινε κατανοητό πως δεν είναι οι 13 μέρες που μας χωρίζουν, αλλά οι αιρέσεις που αποδέχονται.
Απάντηση: Και πάλι ψευδόμενοι προσπαθούν να θολώσουν τα νερά, επικεντρώνοντας την προσοχή των πιστών στο ημερολόγιο και όχι στην αποδοχή των αιρετικών θέσεων του παπισμού. Πχ οι Γ.Ο.Χ. δεν έχουν επικοινωνία με άλλες Εκκλησίες, οι οποίες διατηρούν μεν το παλαιό Ιουλιανό ημερολόγιο κατά «τύποις», είναι δε οικουμενιστές και αποδέχονται τους αιρετικούς παπικούς. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγινε κατανοητό πως δεν είναι οι 13 μέρες που μας χωρίζουν, αλλά οι αιρέσεις που αποδέχονται.
5. Στο φυλλάδιο αποκρύπτουν πολλά σημαντικά γεγονότα. Όπως, τον ρόλο που έπαιξε ο τότε καθηγητής της θεολογικής σχολής Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, ο οποίος ως καθηγητής και μέλος της επιτροπής μελέτης αλλαγής του ημερολογίου, αποφαίνεται τα εξής: Η Εκκλησία της Ελλάδος αν αποδεχθεί το ημερολόγιο, θα «καταστεί σχισματική» έναντι των άλλων και η αλλαγή αυτή θα καταστρέψει την ενότητα και την δύναμη της Εκκλησίας και θα αποβεί ασύμφορη και επιζήμια. Τα ανωτέρω αποφασίστηκαν από την επιτροπή απαρτιζόμενη από τους Χρυσόστομο Παπαδόπουλο και τους καθηγητές πανεπιστημίου Γ. Κοφινά, Δ. Αιγινίτη, Π. Τσιτσεκλή και Α. Αλιβιζάτο, στις 16/1/1923. Όταν όμως μετά από λίγο καιρό ο κ. Χρυσόστομος Παπαδόπουλος έγινε αρχιεπίσκοπος, αναίρεσε τις θέσεις του και το 1924 αποδέχθηκε το νέο ημερολόγιο. Βαρύ το τίμημα της αρχιεπισκοπής.
6. Στο φυλλάδιο δεν γίνεται καμία αναφορά για τον ρόλο του τότε Πατριάρχη Κων/λεως Μελέτιο Μεταξάκη. Το 1903 τον βρίσκουμε στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ως γραμματέα και εκπρόσωπό του. Το 1910 εξελέγη Μητροπολίτης Κιτίου στην Κύπρο. Το 1918 διαδέχεται τον Αρχιεπίσκοπο Θεόκλητο στην Αθήνα. Το 1920 γίνεται Αρχιεπίσκοπος Βορείου και Νοτίου Αμερικής. Το 1921 γίνεται Πατριάρχης Κων/λεως και αποδέχεται το νέο ημερολόγιο. Το 1926 γίνεται Πατριάρχης Αλεξανδρείας και αλλάζει και εδώ το ημερολόγιο, επειδή ο προκάτοχός του Πατριάρχης Φώτιος δεν το είχε αποδεχθεί. Η εξέλιξη της καριέρας του Μελέτιου Μεταξάκη αφίεται στην κρίση του καθενός. Μόνο μία υπενθύμιση: Ο Αρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Βασιλόπουλος στο βιβλίο του για τον άγιο Νεκτάριο γράφει «Ο Μεταξάκης ήταν μασόνος, μοντέρνος νεωτεριστής και έκανε πολύ κακό στην Εκκλησία. Πολύ κατέτρεξε τον άγιο Νεκτάριο, ήταν κατά του μοναχισμού. Ο Μεταξάκης που έκανε τόσα εις βάρος της Ορθοδοξίας είχε οικτρό τέλος … εξ αντιθέτου ο Νεκτάριος Πενταπόλεως που έμεινε πιστός στην παράδοση και υπέμεινε τους πειρασμούς και τις διώξεις είχε άγιον τέλος» Χαραλάμπους Βασιλοπούλου, Αγ. Νεκτάριος (εκδ. Ορθοδόξου Τύπου, Κάνιγγος 10 Αθήναι, 2001). Γιατί άραγε ο π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος τον ονομάζει μασόνο, αλλά δέχεται τις αλλαγές που έκανε στο ημερολόγιο; Είναι απορίας άξιον.
7. Στο ανυπόγραφο φυλλάδιο δεν γίνεται ουδεμία μνεία για τους διωγμούς, τις φυλακίσεις, τις εξορίες που υπέστησαν οι Γ.Ο.Χ. και τις απόπειρες δελεασμού ή εκφοβισμού των ιεραρχών τους. Αποσιωπούν τα ξυρίσματα ιερέων, τους αποσχηματισμούς, τα σφραγίσματα Εκκλησιών και πολλά άλλα δεινά. Τέλος άφησαν ακέφαλο, δηλαδή χωρίς Επισκόπους τον αγώνα των Γ.Ο.Χ. λόγω των εξοριών. Ναι, η ιεροσύνη μας προέρχεται από την ορθόδοξη Εκκλησία της ρωσικής διασποράς στην Αμερική, απ’ όπου και λάβαμε Αρχιεροσύνη. Ναι, είναι χειροτονία έξω από τα όρια του ελλαδικού χώρου, αλλά γι’ αυτό ευθύνονται οι διωγμοί και όσοι τους προκάλεσαν. Αυτό όμως θα ήταν κατακριτέο, αν υπήρχαν όντως ορθόδοξοι Αρχιερείς εντός του ελλαδικού χώρου και τους αγνοούσαμε. Δυστυχώς η ιεραρχία της ελλαδικής Εκκλησίας ακολούθησε τις αιρετικές θέσεις και δοξασίες του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου και Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη. Η αλλαγή που επέφερε τότε η ελλαδική Εκκλησία καταδικάστηκε από τα υπόλοιπα Πατριαρχεία, αλλά όπως έχει ήδη περιγραφεί η μετάβαση του Μεταξάκη από το ένα Πατριαρχείο στο άλλο δεν ήταν τυχαία. Ενέτασσε το εκάστοτε Πατριαρχείο στο νέο ημερολόγιο.
8. Στο φυλλάδιο μάς κατηγορούν ως παρασυναγωγή, διότι δεν αποδεχθήκαμε το νέο ημερολόγιο (αν αυτό είναι το σφάλμα μας) και μας καλούν να επιστρέψουμε στους κόλπους της Εκκλησίας τους.
Απάντηση: Γιατί δεν κάνουν το ίδιο και με τους προτεστάντες, παπικούς, προχαλκιδόνιους κ.α.; Γιατί δεν τους αποκαλούν παρασυναγωγές; Γιατί δεν τους καλούν ν’ αρνηθούν τις αιρέσεις τους και να επιστρέψουν στους κόλπους της ορθοδόξου Εκκλησίας; Αντιθέτως, συμμετάσχουν σε διαχριστιανικούς διαλόγους, παγκόσμια συμβούλια και ισοσταθμίζουν Ορθοδοξία και αίρεση. Αποδέχονται τα μυστήρια των προτεσταντών, τους ομοφυλόφιλους πάστορες και παστόρισές τους, συνεργάζονται σε συνέδρια, σεμινάρια που οργανώνουν θεολογικές σχολές ελληνικών πανεπιστημίων με ευαγγελιστές και παντός είδους αιρετικούς. Δεν καταδικάζουν την Ουνία, που είναι κρυφή πληγή της Ορθοδοξίας, αλλά συμμετέχουν ομοτράπεζοι στα ίδια συμβούλια.
Απάντηση: Γιατί δεν κάνουν το ίδιο και με τους προτεστάντες, παπικούς, προχαλκιδόνιους κ.α.; Γιατί δεν τους αποκαλούν παρασυναγωγές; Γιατί δεν τους καλούν ν’ αρνηθούν τις αιρέσεις τους και να επιστρέψουν στους κόλπους της ορθοδόξου Εκκλησίας; Αντιθέτως, συμμετάσχουν σε διαχριστιανικούς διαλόγους, παγκόσμια συμβούλια και ισοσταθμίζουν Ορθοδοξία και αίρεση. Αποδέχονται τα μυστήρια των προτεσταντών, τους ομοφυλόφιλους πάστορες και παστόρισές τους, συνεργάζονται σε συνέδρια, σεμινάρια που οργανώνουν θεολογικές σχολές ελληνικών πανεπιστημίων με ευαγγελιστές και παντός είδους αιρετικούς. Δεν καταδικάζουν την Ουνία, που είναι κρυφή πληγή της Ορθοδοξίας, αλλά συμμετέχουν ομοτράπεζοι στα ίδια συμβούλια.
9. Συνδιαλέγονται με άπαντες εκτός … από τους Γνήσιους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Προκαλούμε όποιον, όποτε και όπου θέλει σε ανοιχτό διάλογο και όχι κεκλεισμένων των θυρών. Κάτι που πάντα αποφεύγουν, διότι τότε θα πέσουν οι μάσκες που τους κρύβουν.
10.Τέλος, ας ακούσουν και τις δικές τους εσωτερικές αντιφωνίες και αντιρρήσεις, που προβάλουν διακεκριμένοι θεολόγοι καθηγητές πανεπιστημίων και ιερείς, οι οποίοι πολλές φορές εναντιώθηκαν στα αιρετικά τους ανοίγματα. Ας ακούσουν τις επικρίσεις της εφημερίδας τους «Ορθόδοξος Τύπος». Ας έχουν πάντα υπόψη τους πως η αλήθεια δεν έχει σχέση με πλήθος, θέσεις, εξουσία, αλλά βρίσκεται εκεί που αναπαύεται το Άγιο Πνεύμα, εκεί που υπηρετείται η Ορθοδοξία αμόλυντη και αδιάφθορη από την αίρεση.
ΤΕΚΜΗΡΙΟΜΕΝΟ ΣΩΣΤΑ !
ΑπάντησηΔιαγραφή